dinsdag 25 oktober 2011

Zo promoot je dus je nieuwe boek

Gisteren verschenen (tegelijkertijd) twee nieuwe romans van mijn favoriete columnschrijver Henk van Straten: 'Salvador' en 'Superlul'. Henk twitterde de afgelopen maanden over de voortgang van (de productie van) zijn boeken én 'verzorgde hij zijn eigen pr'.

Zo maakte hij een promo-film voor zijn satire-roman Superlul. Een film van twintig minuten waarin Henk van zijn uitgevers te horen krijgt dat er helaas geen budget is voor pr. Hij besluit dan zelf maar met een camera op stap te gaan, in de hoop een aantal BN'ers iets leuks te kunnen laten zeggen over hem en zijn boek. Hahaha.

De afgelopen zeven weken plaatste Henk via Twitter elke zondag een teaser (1 minuut filmmateriaal) van de film online. En gisteren, op de dag van de boekpresentatie van beide boeken, was de film voor het eerst te zien.

Het filmpje is grappig, aandoenlijk en is gewoon, om in Eindhovense termen te blijven, een keileuke, originele pr-stunt!

Net als in het boek, waar veel BN'ers in voorkomen, spelen er ook BN'ers (waaronder een aantal collega's van Henk van de Nieuwe Revu) in het filmpje: eigenzinnige uitgever Oscar van Gelderen, oprichter van platenlabel TopNotch Kees de Koning, de op het moment razendpopulaire schrijver James Worthy, rapper/schrijver Omar Dahmani, schrijver/blogger Emma Curvers, journalist/schrijver Robert Vuijsje, rapper Sticks, schrijver/radio-dj Leon Verdonschot, BNN-presentator Dennis Storm (gave foto's heeft hij op zijn website!) en cabaretier Theo Maassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten