dinsdag 20 december 2011

Zakelijk flirten

#vindikleuk

Marijke Helwegen heeft haar uiterlijk vaak in de strijd gegooid om haar baan te behouden. "Als secretaresse was ik heel slecht", bekent ze. "Maar ik kon wel mooi lopen."

"Ik liep de hele dag op hoge hakken door de gang, met mijn borsten vooruit natuurlijk", schetst Marijke haar werksituatie eind jaren zestig.

Met een beetje flirten wist Marijke haar hachje te redden. "Mijn twee directeuren vonden mij wel leuk. Een van hen zei: 'kindje, wat jij het hele jaar verkeerd doet aan je werk, maak je op de gang ruimschoots goed'."

2 opmerkingen:

  1. Ha ha ha!! Ze was dus eigenlijk een soort 'Joan Harris' in haar tijd. (Hoewel deze wel degelijk over goede secretariële kwaliteiten beschikt).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hoewel je als secretaresse bij Sterling Cooper Advertising je job al gauw goed doet wanneer je je baas regelmatig van sigaretten, whiskey en een aspirine voorziet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen