zaterdag 10 december 2011

Pirelli kalender 2012

Natasha Poly
Afgelopen donderdag is de Pirelli kalender 2012 gepresenteerd. In mei dit jaar fotografeerde Mario Sorrenti op Corsica weer een aantal supermodellen voor de inmiddels 39e editie van deze kalender.

De kalender van de Italiaanse bandenfabrikant met mooie blote dames is een relatiemagazine bestemd voor de klanten van Pirelli (dus nergens te koop!). Maar door de prestigieuze fotografen en topmodellen die er aan meewerken én de exclusiviteit (je moet 'm als klant persoonlijk op gaan halen!), heeft de kalender een fetish-status bereikt.

Hoewel ik eigenlijk altijd enthousiast ben over de foto's in de Pirelli kalender, vind ik 'm dit jaar wat gewoontjes. Ik vond het het niveau van een gemiddelde celebrity-Playshoot niet overstijgen..


Maar de making of (van 21 min.) vond ik dan wel weer leuk om te zien! :-) Misschien ga ik 'Playboy, Behind the scenes' van Patrick van Dam ook nog wel kopen. Hier zijn in ieder geval de foto's van de Pirelli kalender 2012
 


Voor de kalender poseerden dit jaar Edita Vilkeviciute, Guinevere Van Seenus, Isabeli Fontana, Joan Smalls, Kate Moss, Lara Stone (NL), Malgosia Bela, Margareth Made, Milla Jovovich, Natasha Poly, Rinko Kikuchi en Saskia de Brauw (NL).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten