KLM start in 2012 met ‘Social Seating’, een mogelijkheid om de passagier in de stoel naast je te kiezen via Facebook of LinkedIn.
Woordvoerder Gedi Schrijver legde een en ander uit in een interview met CNN. En Anke Meijer schrijf er een nieuwsbericht over voor NRC Next.
Geweldig dat KLM dit gaat doen! (hoewel de uitwerking nog niet duidelijk is). Een geweldige pr-stunt ook! Ik doe mee (als ik met KLM zou vliegen..).
Liever een lekkere buurman/-vrouw dan een 'nuttige'
Volgens KLM is social seating vooral bedoeld voor zaken- en netwerkdoeleinden, en niet als datingtool. Maar natuurlijk heeft Anke Meijer gelijk... "Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de gesjeesde zakenman eerder kiest voor de andere gesjeesde zakenman die net als hij ook naar The Office kijkt, dan voor de langbenige blondine waar hij verder niets mee gemeen heeft."
Maar ja, een mooie vrouw naast is ook niet altijd een garantie voor een irritatie-vrije vlucht..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten