donderdag 1 september 2011

Genoten van Phillippe..

Vandaag mijn eerste werkdag bij Deli XL gehad. Was leuk! Mijn hoofd voelde aan het einde van de dag toch wel heel vol aan door alle nieuwe indrukken. Dus in de auto terug naar huis heb ik, in plaats van SlamFM, naar een cd van mijn favoriete countertenor geluisterd: Phillippe Jaroussky.

Onderstaande performance is het tweede nummer op de cd: 'Vedro con mio diletto'. Zo mooi..
Tip: het begint op 00:50.

Mijn (muziek)liefde voor countertenoren is ontstaan toen ik rond mijn twintigste het stabat mater (klaaglied door de twee Maria's aan het kruis van Jezus) van Pergolesi hoorde zingen door Sytse Buwalda en Martinus Leusink (zoon van Pieter Jan Leusink) en het Holland Boys Choir (gedirigeerd door Pieter Jan Leusink). Dat was ook echt zo mooi.. Sowieso vind ik dat de vrouwenpartijen in de muziek uit die tijd, alleen door countertenoren mag worden gezongen; zo heeft de componist het ook bedoeld (in die tijd werden alle vrouwenpartijen door castraten gezongen). Het is echt zo veel mooier.
 


De kwaliteit van het beeld is jammer genoeg wel een beetje slecht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten