maandag 21 april 2014

Homo sapiens 3.0

‘Worden wij de eerste soort op aarde die zijn eigen evolutionaire opvolger gaat scheppen?’ vraagt filosoof Jos de Mul zich af. #dtv

#nieuwsgierig

Ik kocht afgelopen maand zijn filosofisch essay ' Kunstmatig van nature. Onderweg naar Homo sapiens 3.0'. Ik had een interview met hem over dit onderwerp gelezen in Filosofie Magazine en ik was/ben wel nieuwsgierig naar (meer van) zijn vragen (en antwoorden?) over dit onderwerp.

De voorkant van zijn boek toont trouwens heel toepasselijk een scene uit de Zweedse sf-serie 'Real Humans' (nee, niet déze scene). Hmm..die serie wil ik ook wel zien!

Ik vind de ontwikkelingen op het gebied van robotica, neurowetenschappen en biotechnologie immensely interessant. Ik ben echt anxious naar de toekomst..!
(Het Engelse woord ‘anxious’ omschrijft een gevoel van nieuwsgierigheid waar ook bezorgde spanning in zit. Het is dus ‘uitzien naar’ en ‘vrezen van’ in één. Mooi, hè).

NB Het essay van Jos de Mul is trouwens gratis(!) te downloaden via zijn website. Maar wanneer je het gewoon lekkerder vind om een echt boek in handen te hebben (zoals ik), dan kun je 'm in de boekhandel kopen voor 4,95 euro. #geengeld


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten