maandag 10 juni 2013

Op stap met Ab

De wekker ging om 03.15 uur afgelopen zaterdagochtend (eh... -nacht). Want om 04.30 uur werden we verwacht aan te treden voor iets wat een bijna 10 uur-durende natuurexcursie bleek!

#opstapmetAb

Met zeven mannen en vier vrouwen hebben we een geweldige wandeltocht dwars over de Veluwe gemaakt. Veel gezien en veel geleerd. We hadden voor 06.00 uur al een vos gespot, drie hindes, even later een roedel van 15 herten en een rot van 30(!) everzwijnen.

Tussen 06.00 en 07.00 uur ook nog een bonte specht, een groepje van vijf herten en vier (van die gespikkelde) jonkies EN een meikever gezien. En drie hertenjongen van dichtbij! Van slechts vier meter afstand. O ja, en twee reeën.


En later nog mestkevers, valken, (rode) vlinder, veel (verschillende) rupsen, een paar moeflons, een veldleeuwerik en eh... nog veel meer. 

Op de Stakenbergerheide kregen we om 08.00 uur ons 'Gevechtsrantsoen voor 24 uur' (#kerstpakketgevoel) en hebben we ontbeten op de Liesberg. Mooi uitzicht! 

De lunch (om 11.30 uur) moesten we zelf bereiden: koffie, gekookte eieren, een wokschotel met sprinkhanen en meelwormen en natuurlijk eten uit onze gevechtrantsoenen. 

Om 14.00 uur 's middags hadden we bijna 20km gelopen en snakten we naar een heet bad. En de auto's stonden helaas nog vele kilometers verderop.. Gelukkig had Ab geregeld dat ene John met een militaire vrachtwagen ons een lift kwam geven! :-)  

Onderstaande foto's zijn door Boudewijn gemaakt en door mijzelf. 


Bovenste foto van Boudewijn, onderste twee van mij.

Foto links en rechtsboven van Boudewijn, rechtsonder van mij.
Foto links en rechtsonder van Boudewijn, rechtsboven van mij.
Foto's van mij.


Foto linksonder van Boudewijn, linksboven en rechts van mij.


Foto's rechts van Boudewijn, links van mij.

Groepsfoto van Boudewijn, de andere twee van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten